Buradasınız

Tepebaşı Vergi Şubesi Hizmete Açıldı.

Tepebaşı Vergi Şubesi Hizmete Açıldı.

Mükellef odaklı hizmet anlayışı çerçevesinde Tek Vergi Dairesi Projesi kapsamında taşra teşkilatının yeniden yapılandırılması çalışmaları devam etmektedir.

Pilot uygulama yürütülmek üzere seçilen Eskişehir Vergi Dairesi Başkanlığı bünyesinde vergilendirme, muhasebe ve tahsilat grup müdürlükleri kurularak, Vergi Dairesi Başkanlığına vergi dairesi ve tahsil dairesi sıfatı kazandırılmıştır

Tek Vergi Dairesi Modeli Projesinin beklenen faydaları;

–      Nüfusun ve ekonomik aktivitelerin fazla olduğu yerlerde şubeler açılmak suretiyle mükelleflere en yakın yerden hizmet sunulması,

–      Uygulama birliğinin sağlanması,

–      Mükellef memnuniyeti ve vergiye gönüllü uyumun artırılması,

–      Mükelleflerin vergiye uyum maliyetinin azalması,

–      Vergi dairelerinde uzmanlaşmanın artmasıyla zaman ve maliyet tasarrufu sağlanması

–      Vergi idaresinin etkinliğinin artırılması,

–      Mükelleflerin vergisel işlemlerinin elektronik ortamda yapılması,

–      Mükelleflerin il içi adres değişiminden kaynaklı sorunlarının ortadan kalkması olup;

Proje kapsamında, sürekli gelişim ilkesi doğrultusunda yeni bir konseptle hazırlanan Tepebaşı Vergi Şubesi de Mustafa Kemal Paşa Mahallesi Sivrihisar Caddesi 31/B adresinde (Büyük Otel Karşısı Tramvay Durağı arkası) 22 Haziran 2016 tarihinde mükelleflerimizin hizmetine sunulmuştur.

Vergi Şubesinin Görevleri:

–        Vergi Dairesi Başkanlığının görev alanında faaliyet gösteren ve sürekli yükümlülüğü gerektiren vergilerden dolayı mükellef ya da sorumlu durumunda bulunan gerçek ve tüzel kişilerin yükümlülüğe giriş, çıkış ve değişikliklerle ilgili yoklama işlemlerini yapmak ve sicil kayıtlarını tutmak.

–        Vergi Dairesi Başkanlığına bağlı birimlerce talep edilen tebliğ ve yoklama işlemlerini yapmak.

–        Mükelleflerce kullanılması zorunlu olan ödeme kaydedici cihazlar ile ilgili işlemleri yapmak.

–        İşini terk eden mükelleflerin belge iptallerini gerçekleştirmek.

–        Çeşitli kanunlarla ilgili olarak ilişik kesme belgesi ile borç durumunu belirtir yazı vermek ve benzeri iş ve işlemleri yapmak.

–        Vergi levhası ile ilgili işlemleri yürütmek.

–        Mükelleflerin mükellefiyet durumlarına ilişkin belge ve yazı taleplerini yerine getirmek.

–        Zorunlu hallerde sürekli ve süreksiz yükümlülüklere ilişkin vergi beyannamelerini ve bildirimlerini kabul etmek.

–        Grup Müdürlüklerince talep edilen teminat alımı ve icra işlemlerini yapmak.

–        Şube veznesince yapılan tahsilatın bankaya yatırılmasını sağlamak.

–        Teminat olarak alınan veya haczedilen menkul değerler ile kıymetli evrakı kasada veya vergi dairesi başkanlığı hesabının bulunduğu bankada saklamak veya saklanmasını sağlamak.

–        Mükellefin müracaatında alınan belge ve ekleri tarayarak KEYS’e kaydetmek ve şube görev alanına giren belge ve eklerinin gereğini yapmak. Şube görev alanına girmeyen belge ve eklerinin ise vergi dairesi başkanlığının ilgili birimlerine sevkini ve takibini yaparak sonucundan mükellefe bilgi vermek.

–        Sürekli yükümlülüğü, dosya incelemesini ve herhangi bir araştırma yapılmasını gerektirmeyen iş ve işlemlerin tahakkuk ve tahsil işlemlerini yapmak.